Mitt favoritt brød på lavkarbovis!

 

Jeg har prøvd meg litt frem med forskjellige oppskrifter på lavkarbo brød, 

med litt varierende resultat, her er oppskriften på det absolutt beste brødet!

Jeg bruker å kle brødformen med bakepapir, og smøre det med meierismør

til slutt hakker jeg mandler/hasselnøtter/valnøtter og maldonsalt og strør  på toppen.

skikkelig Godt 🙂 

 

Oppskriften får du her:

 

4 stk            egg

1 ts             bakepulver

1 halv boks creme fraiche 

3 ss            solsikkeolje

60 g ram     fibrex/ evnt kruskakli

40 gram      linfrø

50 gram      sesamfrø

50 gram     solsikkekjerner 

 

Slik gjør du:

 

Ha eggene i en bolle.

Tilsett solsikkeolje og Crème fraîche, og visp alt sammen.

Bland alt det tørre ( bortsett fra bakepulver) sammen i en annen bolle.

Hell dette oppi bollen med det våte. Rør sammen,

Bakepulveret rører du inn til slutt.

Ha røren i en medium stor brødform, som enten er smurt eller er dekket med bakepapir.

Stekes på nederste rille i ovnen, i ca. 55 min avhengig av ovn, ved 180 grader. Avkjøl på rist.

 

 Flere ingredienser HER

 

facebook HER  Instagram HER

4 kommentarer
    1. For oss som ikke helt skjønner hva lavkarbo betyr, kunne du hatt en kategori der du bare lager pizza med extra ost og sjokoladekaker nesten kun laget av smør og sukker? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg