HEMMELIGHETER

 

bty

 

Jeg ble sittende å se på en dokumentar i går

 

det er ikke ofte jeg ser noe om igjen flere ganger

 

men denne har gått på repeat hos meg

 

Etter at jeg så denne første gangen

 

har jeg sett den om igjen flere ganger

 

 

 For det er sjelden jeg kjenner meg igjen i andre mennesker

 

selv om de har lignende bakgrunn som meg selv

 

at jeg kjenner meg igjen i deres følelsesliv

 

reaksjonsmønster og handlinger

 

men her kjente jeg meg veldig igjen

 

 

Denne jenta kunne jeg følge langt på veg

 

ikke hele vegen

 

for hun har store utfordringer som jeg ikke har / eller har hatt

men allikevel

 

 

Etter jeg så denne dokumentaren ble jeg veldig nysgjerrig på

barndommen hennes

 

og heldig for meg er denne jenta kjent

så det var ikke vanskelig å finne flere intervjuer av henne

 

 

Det viste seg å stemme

 

det lå mye i grunnen der som er likt som hos meg

 

 

 For det er noe med gjenkjenning

 

når andre snakker om noe

 

og vi kan kjenner oss igjen

 

Alt fra humor

 

 som fra en stand-up komiker

 

som setter ting på spissen

 

 og kjenner vi oss igjen

 

 da er det ekstra morsomt

 

 

Til det vonde

 

som historier

 

som blir fortalt av andre

 

og hvis vi kjenner oss igjen

 

i hvordan vi reagerer

 

da lytter vi ekstra nøye

 

suger til oss ordene

 

og det gjør oss godt

 

 

Etter at jeg skrev Dette innlegget

 

har jeg blitt stoppet endel på gata

 

folk synes det er fantastisk

 

og de gleder seg på mine vegne

 

tusen takk for alle tilbakemeldinger forresten 🙂

 

 

Men her om dagen var det en jente som kom bort til meg

 

en jeg ikke kjenner

 

men som tydelig visste hvem jeg var

 

hun sa bare noen enkle ord før hun gikk videre

 

 

-Takk for at du skriver

 

-Jeg følger historien din med stor interesse

 

-du setter ord på mine følelser

 

-du skriver om meg

 

 

Det må være noe av det fineste noen har sagt til meg

 

og ikke minst en enorm tillitserklæring

 

hun gav meg noe stort med disse ordene

 

og bare stolte på at jeg aldri ville si hvem hun var til noen

 

Det gjør jeg selvfølgelig ikke heller

 

 

Dette gir så enormt stor mening for meg

 

å vite at det jeg skriver faktisk kan hjelpe andre

 

og at det kan gi dem noe

 

gjøre noe godt i livene deres

 

 å sette ord på noe andre finner vanskelig å sette ord på

 

 for ord er mer kraftfulle enn vi tror

 

 

De kan ødelegge dagen din

 

slå deg i bakken

 

og merke deg for livet

 

 

Eller gjøre dagen din bedre

 

gi deg håp når du føler du har mistet det

 

 

få deg til å lytte nøye

 

eller

vekke oppmerksomheten din

 

Slik  disse enkle ordene gjorde det for meg

 

 

– jeg har lært at hemmeligheter gjør deg syk

 

-Jeg lærer å være en stemme, og ikke et offer

 

– Jeg har lært at sex er naturlig

 

-Jeg har lært at kjærlighet er nødvendig

 

-hjertesorg er uunngåelig

 

-Og at ensomhet er brutalt

 

-Jeg har lært at nøkkelen til lykke er å fortelle sannheten

 

-og at det er greit å ikke ha alle svarene

 

 

( Demi Lovato ” Simply complicated “)

 

Du kan følge bloggen videre på Facebook HER  Eller instagram HER

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg