PIZZA!! (LAVKARBO)

dav

Denne pizzaen er like god som vanlig pizza, kjenner faktisk ingen forskjell!

gjør du dette riktig får du en nydelig sprø skorpe

og fantastisk konsistens

jeg viser deg hvordan her 🙂

PIZZA /LAVKARBO, OG KETOVENNLIG!

170 G Revet ost ( jeg bruker mozzarella)

2 ss kremost (naturell)

1 egg

85 g mandelmel (kan byttes med sesammel)

1 klype salt

1 ts Oregano

1ts Rosmarin

1 ts basillikum

SLIK GJØR DU

Ha revet ost, og kremost i en bolle som tåler micro

dav

smelt sammen på full guffe i ca 1 min

dav

rør godt sammen

dav

Tilsett krydderet og mandelmelet

dav

rør dette godt til alt er blandet

dav

tilsett egget

dav

Bland godt sammen til du har fått en smidig deig

hell den ut og lag en stram smidig ball

(her bruker jeg engangshansker, og smører hendende med kokosolje

dette gjør jobben lettere

jeg oljer underlaget før jeg legger deigen oppå et bakepapir

da ligger det stødig mens du kjevler

dav

legg så et nytt bakepapir over deigen, trykk ned og kjevle ut deigen

til ønsket tykkelse

jeg kjevler den ut til en tynn bunn

(da blir den sprø og god)

dav

Dra av det øverste bakepapiret, og løft bunnen over på et stekebrett

genialt og enkelt siden den allerede ligger på papiret

dav

prikk bunnen over det hele med en gaffel for å unngå at den bobler for mye under steking

stek bunnen på nederste rille på 250 grader i ca 10-15 min

litt avhengig av ovnen men følg med

Ta bunnen ut og snu den rundt ( for mer sprøhet)

dav

legg på ønsket fyll

jeg brukte kjøttdeig blandet med hakkede tomater, rømme, og løk

fersk mozzarella i skiver

og masse pepperoni

dav

sett pizzaen tilbake i ovnen og stek videre (fortsatt på nederste rille)

i ca 5-10 min følg med på din ovn

så er det bare å nyyyte! 🙂

Jeg serverte den med salat og rømme

Du kommer til å elske denne!

dav

du kan fortsette å følge bloggen på Facebook HER og på Instagram HER

7 kommentarer
    1. Den ser kjempegod ut😊👍Kan jeg spørre hva ketovennlig betyr? Er det lavkarbo som er enda strengere på et vis?

    2. Eg lager “knekkebrød” av denne oppskriften. lager pizzadeig som oppskriften sier, bruker krydder jeg vil ha og strør over frø på deigen etter den er kjevlet ut😊 Bakepapiret på igjen og presser frøene ned i deigen. steiker og klipper opp i passende biter🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg