MYKE, SAFTIGE HORN (Lavkarbo)

 

dav

 

Tid for baking igjen!

 

her ble det myke og saftige horn på Lavkarbovis

 

og oppskriften deler jeg med dere her 🙂

 

 

Ingredienser

 

400 gr mozzarella ost (revet)

 

250 gr kremost (nøytral smak)

 

6 dl mandelmel (ikke fettredusert) evnt kan du male mandler selv

 

4 ts bakepulver

 

2 klyper salt

 

4 egg

 

 

Stekes på 200 grader i 20-25 min

 

 

 

slik gjør du

 

 

Ha mozzarella og kremost i en bolle

 

smelt sammen i mocrobølgeovn

 

evnt i en gryte om du ikke har micro

bty

 

Rør godt sammen

 

dav

 

Rør sammen

 

mandelmel

 

bakepulver

 

 og salt

 

rør så inn eggene et og et av gangen

 

tilsammen 3 stk

 

(det siste er til pensling)

 

dav

 

 

Tilsett osteblandingen

 

dav

 

 

rør godt sammen til du har fått en glatt og smidig deig

 

bruk gjerne engangshansker

 

eller olje på hendene

 

(jeg bruker begge deler)

 

bty

 

 

Legg deigen på et bakepapir

 

og legg et nytt bakepapir over igjen

 

mde

 

 

kjevle deigen ut til en stor runding

 

og dra forsiktig av det øverste bakepapiret

 

mde

 

del opp deigen med et pizzahjul slik du ville gjort med vanlige horn

 

mde

 

 

rull sammen til horn fra den brede siden

 

dav

 

 

pensle med egg

 

og strø gjerne over litt sesamfrø om du ønsker det

 

Stek hornene på 200 grader i ca 20-25 min

 

disse ble utrolig saftige og myke

 

er gode til både frokost, lunsj, og ved siden av middagen !

 

Lykke til 🙂

dav

Du kan følge blogge direkte HER  På Facebook HER  eller Instagram HER 

#lavkarbo #lavkarbobakst #baking #horn

15 kommentarer
    1. Hei. Nå har jeg forsøkt en gang til, men blir like dan. Tok en ts mere med bakepulver, uten hell. Brukte revet norwegia, er det grunnen? Eller skulle jeg brukt litt fiberhusk?

    2. Hei! Mine horn ble også helt flate. Og deigen var så våt, enda jeg hadde i litt for mye mandelmel (tror jeg), – da burde jo deigen ha blitt tørrere.Jeg formet dem til slutt med en stekespade, til nesten pølser, men så ble de som flate brikker! 🙂 Men du store, så godt! Dette kommer til å bli en hit hos meg. Kjempekjekt å ha som “skive”. Kjempegodt med smør på. Forresten, til dere som er på “seriøs” lavkarbo, Philadelphia kremost er visst ikke helt innafor lenger, pga. at den inneholder myse (bl.a. ifølge Monas Lavkarbo på FB) . Tine Kremost eller mascarpone er bedre.

    3. Ragnhild: off så merkelig da…
      Skal tenke på dette neste gang jeg lager disse, og prøve å finne ut hvorfor dette kan skje.
      Bra de ble gode i det minste da 😉
      Ang ost. Så bruker jeg selv Tine kremost naturell

    4. Oppskriften sier 4 egg men i forklaringen skriver du “rør så inn eggene et og et av gangen, tilsammen 3 stk (det siste er til pensling)”.
      Har du doblet oppskriften og glemt å oppdatere bildeteksten eller misforstår jeg noe?

      Må si jeg setter veldig pris på måten du presenterer oppskriftene dine på, man får virkelig lyst å teste dem!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg