Min favoritt av fettkaffe! ☕💞

Jeg har testet ut litt forskjellige oppskrifter på fett kaffe,

og har nå funnet min absolutte favoritt! 💕

 

 

Fettkaffe høres helt grusomt ut, men det smaker helt fantastisk! 

 

Dette trenger du til en stor kopp

                                                           

2 dl Kaffe

2 egg 

1 stor ss meierismør (usaltet)

1 ts natreen flytende

Noen dråper vanilje 

1/2 dl kremfløte 

litt kakaopulever

 

Slik gjør du det:

 

Ha egg, smør, søtt,og vanilje i en blender

Bruk kaffe som er ca 72°c,

ikke bruk kokende kaffe, da kan du risikere at eggene blir kokt

Har du en kaffemaskin er dette perfekt!

Hell kaffen i sammen med resten av ingrediensene.

bland godt sammen.

Hell over i en kopp 

NB! dette er oppskrift til en stor kopp/krus 

Har du maskin med melke steamer kan du steame fløten på toppen <3

Ta litt Kakaopulver å strø litt over kaffen. 

Helt Fantastisk godt! 

 

facebook HER   Ny Instagram HER   

 

Funksjonell Mat

 

 

2 kommentarer
    1. Dette er jo et måltid, og jeg skal prøve det! Kaffi, smør og kakao kan aldri slå feil pluss egg ( min favoritt frukt 😉 ) ! Jo, jeg ser hvordan dette kan smake 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg