Alle gode ting

 

Denne dagen har jeg brukt til å grue meg

Sukke og grue meg. 

Noen dager er rett og slett bare vanskelige. 

I morgen reiser jeg for å planlegge nok en operasjon. 

Jeg er oppe i 30 operasjoner nå

Jeg er bare så uendelig lei

Lei av smerter

Lei av sykehus 

Lei av hvitkledde mennesker

Sprøyter

og lukten av morfin 

Å operere går greit 

Jeg gruer meg ikke til sånt lenger

Jeg er blitt helt immun

Det er denne følelsen som kommer 

Det er den jeg gruer meg til 

Det går rimelig greit så lenge jeg er noenlunde i ro hjemme. 

Da holdes smertene i sjakk, ved hjelp av smerteplaster, og altfor mange piller

Det kan ikke være bra

Men jeg orker ikke uten

Det er å reise jeg gruer meg til 

Å skulle gå masse 

Å bli sliten i kroppen 

Det er sånn at da kjenner jeg det hele tiden 

Her er ryggen din

Her er bekkenet ditt

Her er beina dine

Da er smertehelvete i gang 

Det som før var gøy å gjøre, er erstattet med slitenhet og smerter. Hvor alt er bare travelt og vondt. 

Og jeg føler meg gammel

Som en 80 åring

En som ikke orker noenting 

Men

Alt er ikke bare svart, jeg skal nemlig  få treffe favoritt mennesket mitt i livet. 

Min kjære kusine 

Og det gleder meg stort 

Så får jeg bare håpe at dette blir den siste operasjonen jeg må igjennom 

La oss håpe det

At alle gode ting er 30

Vi ses 

 

facebook HER Instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg