En offentlig voldtekt

Noen ganger sier mennesker ting til oss som fester seg,

eller stiller oss spørsmål som får oss til å tenke.

Jeg ble servert et sånt spørsmål for ikke lenge siden,

det var like etter at jeg hadde startet bloggen..

Hun lurte på om om jeg hadde et støtteapparat rundt meg nå etter at jeg begynte å dele så personlige ting.

Det har jeg ikke.

Ikke har jeg følt at jeg har trengt det heller

Saken er jo den at jeg aldri kunne ha delt med hele verden alle disse tingene som jeg allerede har, og som jeg kommer til å dele

hvis jeg ikke følte meg sterk nok til å gjøre det, 

 hvis jeg sto midt oppi det

eller ikke var blitt klar over hvorfor ting gikk som de gjorde med meg

og hvorfor jeg gjentatte ganger tok så feil valg eller gikk i feil retning 

da hadde jeg ikke hatt noe å komme med 

ingen redskap til å hjelpe andre med heller.

Men jeg skjønner jo hva hun mener..

Det krever en sterk psyke å dele så personlige og private ting om seg selv.

Men jeg har valgt å gjøre det, 

fordi det er viktig for meg 

og ikke minst er det viktig for veldig mange andre.

Denne damen sa noe til meg som jeg festet meg veldig med.

og som dessuten er veldig beskrivende for hva som skjer når en velger å gjøre slik jeg har gjort det nå.

Det har jeg allerede fått merke på kroppen

folk behandler meg annerledes 

noen velger å unngå meg

noen har sluttet å hilse

noen har lagt meg for hat

og noen vil ikke kjenne meg lenger.

forstå det den som kan..

Andre igjen , ønsker å bli kjent med meg

har begynt å hilse på meg

har tatt kontakt igjen etter veldig mange år 

fordi brikkene har begynt å falle på plass

fordi de nå forstår litt mer av hvorfor ting var som de var

den gangen for lenge siden.

” Du må huske på det sa hun, at du nå utsetter deg selv for en offentlig voldtekt”

Det er nok helt riktig, 

men for meg så handler det om å reise seg,

det handler om å fortelle det jeg vet 

hva jeg vet om svik i barnehagene, på skolene, blant foreldre , i hjelpeapparatet, og den uendelige dumskap, og uvitenhet  som finnes blant folk generelt 

For dette lever i aller høyeste grad den dag i dag

og jeg vet ikke om vi har kommet så veldig mye lenger.

Det høres så fint ut alt sammen,

men virkeligheten er en annen.

Derfor er det viktig at noen sier ifra.

og derfor er ikke min ” offentlige voldtekt”  så vanskelig å takle

selv om jeg står alene

det er å ikke fortelle, 

ikke å si noe

ikke å dele

det hadde vært mye verre,

 mye vondere å takle 

enn det jeg velger å gjøre nå. 

 

facebook HER   Instagram HER

 

 

 

#overgrep #selvbilde #blogg #konsekvenser #hatere #offentligperson 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg