HAMBURGER (LAVKARBO)

De fleste som lever på lavkarbo kan nok være enige i at å finne brød eller en god erstatning for dette er vanskelig

da tenker jeg på erstatninger som faktisk smaker godt

selv har jeg brukt mye tid på å klare å lage noe som jeg er fornøyd med

noe som smaker godt

har god tyggemotstand

og som metter lenge

oppskriften jeg nå skal dele med dere

har jeg brukt til hjemmelagede hamburgerbrød

og du skal få den her

HAMBURGERBRØD

OPPSKRIFTEN REKKER TIL 8 STORE BURGERBRØD

(4 BURGERE)

2 dl Sesamfrød uten skall (hvite)

du kan sikkert bruke de med skall men de lyse har minst karbo

2 dl revet ost

4 egg

2 ss fiberhusk

2 ts bakepulver

2 klyper maldonsalt

litt føte

SLIK GJØR DU

mal sesamfrød til mel i en blender

bty

ha i de resterende ingrediensene

blend godt

bty

tilsett litt fløte om du synes røra blir for tykk

bty

bruk en skje og legg ut klatter på stekebrett med stekepapir

bty

dypp gjerne en ss i vann og stryk ut sirkler til passe burgerstørrelse

bty

pynt burgertoppene gjerne med litt eksta sesamfrø

jeg hadde litt ost til overs så jeg puttet dette på toppene og

bty

stekes på midterste rille i ovnen på 175 g i ca 20 min

disse kan med fordel lages litt mindre enn jeg gjorde da de er ekstremt mektige

bmd

Så er det bare å putte på det du måtte ønske som har lite karber så klart 😉

jeg hadde stekt bacon

ost

løkringer (kan droppes om du lever strikt)

og salat

Selve burgeren laget jeg også selv,

men disse kan du fint kjøpe ferdig

da de er helt innafor som de er på lavkarbo

til dressing brukte jeg DENNE

Har du ikke besøkt bloggen min før, og savner pommesfrites til burger har jeg et godt tips HER

NB! et godt tips er å ha disse i en toaster/brødrister og brukes som f.eks frokostbrød

smaker veldig godt, og holder deg mett lenge! 🙂

Da håper jeg det vil smake

🙂

Følg bloggen videre på Facebook HER  og Instagram DER

#hamburger #hamburgerbrød #bake #røre #mat #kosthold #lavkarbo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg