ENDELIG EN GOD GRØT (LAVKARBO)

mde

Det finnes mange oppskrifter på grøt når du skal lage disse Lavkarbo

personlig synes jeg at når du bruker Johannesbrødkjernemel som

jevning i disse så blir de litt slimete i konsistensen

noe jeg absolutt ikke liker

 men så hørte jeg om Xanthan Gum

og tenkte det var verdt å prøve

dette kan kjøpes ved enkelte helseskostbutikker

ellers vet jeg at f.eks Slikkepott.no har disse

ellers synes jeg det er vanskelig å unngå klumper ved bruk av Jbkm

men mitt beste tips her er å drysse dette over mens alt er kaldt før

du koker det opp

da kan du klare å unngå disse klumpene

men det er denne konsistensen da

ikke alle reagerer på dette

men jeg personlig er veldig var for akkurat det

Anyway

her får du oppskriften

Rømmegrøt (Lavkarbo)

dette er nok til 1 porsjon

NB! Mektig

2 store ss sæterromme

0.5 dl vann

0.5 dl fløte

1 ts tagatesse (evnt sukrin eller annen søtning du foretrekker)

1 liten ts Xantathan Gum

(evnt 1 ts Jbkm)

litt salt

spekemat

Slik gjør du

ha i rømmen og kok den i ca 1 minutt

tilsett vann og fløte og la det koke opp igjen

tilsett søtt og salt

rør godt

dryss over Xanthan Gum og visp kraftig

denne kan du tilsette litt og litt til du får ønsket konsistens

server med

smørøye

tagatesse (evnt sukrin + så unngår du kald ettersmak)

kanel

og spekemat

(bruker du jbkm, husk å drysse dette over f.eks rømmen før du koker)

mde

nydelig god grøt <3

Du kan følge bloggen videre på Facebook HER og Instagram finner du HER

#lavkarbo #middag #frokost #kosthold #lavkarbomiddag #rømmegrøt #grøt #lavkarbogrøt

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg