FACEBOOK VENNER OG DYREMISHANDLING

 

Jeg har sagt litt om dette før

 

 

nå vil jeg gjerne si noe om dette igjen

 

 

Til dere som til stadighet deler bilder og videoer av mishandlede dyr på Facebook

 

 

Jeg er en av de mange som ikke tåler å se dette

 

 

jeg har gått så langt at jeg nå har begynt å slette venner som deler disse tingene

 

 

så er du en av dem jeg har slettet

 

 

så ikke ta det personlig

 

 

du er sikkert en person jeg egentlig liker

 

 

og ikke har noe imot

 

 

jeg bare klarer ikke å se på dette

 

 

skroll videre sier du

 

men da har jeg jo allerede sett dette

 

 

fått disse bildene på netthinnen

 

 

det er faktisk så ille for meg

 

at jeg glemmer det aldri

 

det ødelegger dagene mine

 

og sitter der for all ettertid

 

det er ikke fordi jeg er ignorant

 

eller ikke bryr meg

 

at jeg mener du skal slutte med dette

 

 

for jeg bryr meg

 

og jeg bryr meg veldig!

 

 

alle som kjenner meg vet at jeg er en dyrevenn uten sidestykker

 

 

og helst skulle dullet alle dyr inn i silke og vugget dem inn i en verden av bare kjærlighet

 

 

Men det finnes faktisk ikke noe som går mer innpå meg

 

 

enn mishandling og vannskjøtsel av dyr

 

disse som ikke har en stemme

 

 

og som er helt prisgitt sine omgivelser

 

 

ja…

 

 

for en tid tilbake var det veldig mye av dette på facebook

 

 

så har det vært en lang pause

 

men nå er det startet på nytt igjen

 

så hvis du er en av dem som nå er borte fra min venneliste

 

så er det nettopp pga dette

 

 

Jeg synes det er mye bedre å faktisk gjøre noe for disse stakkars små

 

 

enn å dele dette til stadighet

 

 

hva hjelper det egentlig?

 

 

du redder jo ikke liv på denne måten

 

 

gå heller ut å gjør en faktisk forskjell

 

 

eller doner penger så andre kan hjelpes

vi vet jo at det skjer

 

….

 

Jeg beklager men dette er noe som virkelig vekker hatet i meg

 

 

ikke til deg som deler

 

 

men til de som er stygge med dyrene

 

verden er ond

 

og noen mennesker er så skadet

 

 

Eller er blitt så sløve

 

at de er i stand til

 

å vanskjøtte

 

og skade dyr

 

 

jeg blir så dårlig..

 

 

 bloggen er på Facebook HER  og  Instagram HER

 

#facebook #dyr #dyremishandling #facebookvenn

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg