BLOGGENS SKUMLE BAKSIDE

 

Mine siste innlegg har tatt helt av, noe jeg virkelig har fått merke.

Man skulle tro at med så mange gode tilbakemeldinger, så skulle jeg fått mer skrivelyst, inspirasjon, og glede.

 For det har absolutt vært mest av det positive.

Men allikevel så er det noe med oss mennesker som gjør at det negative slår litt hardere enn det positive, det negative virker mer ærlig, og det er lettere å tro på.

Selv om en får 100 gode tilbakemeldinger, så er det allikevel den ene lille negative  kommentaren eller meldingen som smeller hardest.

Jeg skulle ønske det var motsatt.

Tenk om de positive festet seg like mye som de negative gjør.

Jeg har flere ganger tenkt at jeg skal slutte å skrive,

stoppe boken,

og legge ned bloggen.

 men denne siste tiden har det stormet mer enn noen gang,

 Nå er det egentlig ikke de sinte krasse meldingene som plager meg mest,de må jeg på en måte bare tåle og forvente når jeg stikker hodet frem på denne måten.

Jeg skriver om alvorlige ting, og folk reagerer veldig med følelsene sine.

Forståelig nok.

Det som allikevel bekymrer meg er meldinger fra mennesker som leser disse innleggene når de er fryktelig langt nede,

og nå tenker jeg ikke på de som føler at ordene mine hjelper dem,

Jeg tenker på de som kanskje tolker det jeg skriver på en annen måte enn det som er ment.

Kontakter de meg, så kan jeg snakke med dem, og er det grunn til bekymring, så kan jeg melde i fra.

 Men dette skremmer meg litt,

eller ikke litt, men veldig.

Dette er skumle saker altså,

Jeg har snakket med flere om dette, og jeg får alltid til svar, at mennesker har en haug av ting de leser og som de misforstår, og at jeg ikke har noe ansvar for det. 

Jeg er ikke helt enig..

for jeg blir uansett usikker, og sittende å tenke på alle de som leser,

de som har det vanskelig

men som jeg aldri hører noe i fra…

 

 

 

 

Hjelpetelefoner

  • Ved akutte situasjoner, ring legevakten på 116 117 eller nødnummer 113.
  • Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg