Kylling surret i bacon 👌💞

 

 

Ikke funnet ut hva du skal ha til Middag?

i såfall kommer det et lite tips fra meg her.

Denne retten laget jeg i går, og lovet å legge ut oppskriften hvis det ble vellykket,

og det ble det så absolutt! 🙂

 

Dette er både enkelt og raskt å lage

jeg var litt usikker på hvordan det ville bli ettersom jeg alltid har fylt kyllingfiletene med noe før jeg har surret dem i bacon og stekt dem som f.eks brie ost

Vil du gjøre dette lager du bare et snitt i kyllingfilet og putter osten inni før du surrer bacon rundt, og steker.

Men som sagt dette var raskt, enkelt, og veldig godt!

 

 

slik gjør du:

 

Sett stekeovnen på 120 grader

brun meierismør i en stekepanne,

du kan eventuelt bruke raps olje,

eller Cocosa

 

men jeg elsker meierismør så derfor bruker jeg som regel alltid det til steking på lavkarbo mat 

 

 

 

 

Surr bacon rundt kylling filetene

 

 

 

 

Legg de i panna, og stek de på begge sider.

 

 

 

 

kutt opp neper i skiver, og ellers ønskede grønnsaker, jeg hadde kun purreløk så jeg brukte det.

Men sopp er også fint hvis du liker det

f.eks. fersk sjampinjong som du skiver opp.

 

Fordel grønnsakene i en langpanne/ildfast form

 

 

 

 

  Legg de stekte filetene oppå

 

 

 

Sett formen/langpannen i ovnen, og la det steke i ytterligere 15-20 min

litt avhengig av hvilke grønnsaker du bruker.

 

til saus, eller dressing laget jeg en søt chillisaus

Dette gjorde jeg enkelt ved å ta 3 ss rømme i en skål

 

 

 

 

Og tilsette ca 3 ss sweet chillisaus uten sukker

 

 

 

 

Dette blander du bare sammen

 

du kan selvfølgelig lage den sausen du vil

 

eventuelt bare bruke rømme eller lage Denne som også er veldig god

 

Når kyllingen er ferdig, ser den ca sånn ut

 

Lag en god salat

 

Masse fetaost så klart! 🙂 🥰

(Jeg testet forresten ut denne, da jeg kjøpte feil, men syntes nesten den var bedre enn den vanlige Apetina feta.) 

Jeg tømmer hele glasset oppi salaten, blir så godt med den oljen og! 🥰 

 

Krydre gjerne den ferdige kyllingen med gressløk, server og nyt! 👌

 

 

Funksjonell Mat//Funksjonell Mat

 

Instagram   Facebook 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg