1 års fengsel for drap

 

 

 

Rettssakene var over

 han hadde anket
mente han var uskyldig.

Dro meg igjennom nok en rettssak.

Han kunne ikke brydd seg mindre
Det spilte ingen rolle hva som skjedde med meg

Eller hvordan jeg hadde det

Bare han ble renvasket
Bare han gikk fri
Bare han slapp å straffes for sine ugjerninger.

Jeg vant igjen.

 

“Du vant Monicha”

Nå er det over..

Over?

Damen på PPT trodde jeg skulle bli glad,

føle meg lettet på noe vis,

føle meg fri..

Over?

Hva var egentlig over?

For meg betød det ingenting hva som skjedde med han

Om han fikk fengsel eller ikke

Jeg var et barn

Jeg skulle bare bli voksen, så jeg kunne klare å drepe han selv
Med mine egne hender
Drepe han

 

Egentlig trengte jeg å snakke om det

Bearbeide det

Kvitte meg med de vonde følelsene

Få lov til å bli meg selv

Det fikk jeg ikke

For nå var det over

Nå kunne jeg liksom bare gå videre

Legge det bak meg

Fordi jeg hadde  “vunnet”

Men overgrep går ikke bare innpå deg

 

Det dreper deg

Det stjeler din personlighet

Forandrer den du er

Jeg vant ingenting

Jeg tapte

Jeg tapte min barndom

min ungdomstid

Voksenlivet

Livet

Hele livet har jeg trodd at det var 1 år han fikk
Fordi han satt inne i 1 år

men 2 år var det han fikk
Det fikk jeg vite for bare noen måneder siden

1 år ubetinget og 1 år betinget

Han sonet  i 1 år

Noe han mente var en urettferdig straff

Eller for å bruke hans ord

“En jævla hard straff”

Han slapp ut etter 1 år pga god oppførsel

God oppførsel?

Fordi det ikke var noen barn å missbruke i fengselet da eller?

Jeg har ofte lurt på hvem som sonet straffen..

1 år var det han fikk

Mens jeg…

 

Jeg fikk livstid..

 

 

 

 

Du kan fortsette å følge bloggen på Facebook HER  instagram HER eller følg den direkte HER

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg