Jeg vil snakke litt om døden

 

 

 

Nå har det utenkelige skjedd

igjen 

Jeg måtte ta farvel med enda en av mine kjære små. 

Jeg vet ikke hva det er med persere,

om de tåler mye mindre enn andre raser,

eller om det rett og slett er noe galt med meg.? 

Uansett så blir det ikke kjøpt flere katter her hos meg nå.

Jeg orker ikke å kjøpe meg mer sorg.

For det er slik det føles 

jeg kjøper meg sorg.

Denne gangen var det ikke hjertet, men tarmen som sviktet,

 hva som var årsaken fant vi dessverre aldri ut av. 

Jeg gjorde meg mange tanker på dyrlege kontoret. 

“Det er den rette avgjørelsen”

“Når det ikke er noe livskvalitet igjen, så er det best å få slippe”

Jeg ble sittende å tenke på hva forskjellen var.. 

Når et dyr ikke har noe livskvalitet,

så må vi la det få slippe,

da er det den rette avgjørelsen å ta. 

Noe annet ville være uhumant. 

Hva med oss mennesker?

Når et menneske ikke har noe livskvalitet igjen ,

og det ønsker å få dø,

kanskje til og med ta livet sitt

Da er det ikke rett

Da er det kun en ting

Feigt

Du er feig

Du er svak

Du er egoistisk 

Jeg har snakket litt om selvmord før,

og missforstå meg rett,

jeg skjønner forskjellen. 

Men allikevel 

Det var tanker jeg gjorde meg da jeg satt der for tredje gang og måtte ta farvel med min beste venn. 

En katt er en katt

Et menneske er noe annet 

Jeg forstår jo det

Det jeg likevel ikke forstår er at vi mennesker liksom ikke skal forstå hvorfor noen ønsker å få dø.

Og hvorfor slike tanker kan komme,

hvorfor skjønner vi ikke det?

Jeg tror de aller fleste egentlig skjønner det,

og veldig mange av oss har tenkt den tanken, av ulike grunner.

ikke tenkt tanken helt ut

men den har kommet

streifet forbi.

hadde vi bare brutt dette tabuet en gang for alle, ville selvmordstallene gått ned

hadde vi snakket om det

gitt forståelse for at sånne tanker kan komme

Jeg støtter ikke selvmord 

Absolutt ikke 

Ikke kommer jeg til å ta livet av meg selv heller, bare så vi har det helt klart. Ikke at jeg har noen ønsker om å dø lenger heller. 

Døden er ikke løsningen, 

Ikke for oss mennesker i alle fall. 

Riktig God Helg! 🙂 

 

facebook HER  Instagram HER

 

 

#døden #selvmord #perser

3 kommentarer
    1. Det er dyreplageri å fostre opp katter slik som perser rasen. Med det mener jeg at det har blitt avlet frem en defekt rase, hvor det ofte fremkommer organsvikt og andre problemer. Denne rasen dør som fluer så slutt å anskaffe deg perserere din dyreplager!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg