Lapper/sveler/pannekaker (LAVKARBO)

 

bty

 

 

Lever du på lavkarbo eller bare har lyst på en litt sunnere versjon av pannekaker må du prøve dette her

 

I dag ble det pannekaker her i huset

Jeg laget disse små og tykke, og toppet de med bær og fibersirup

 

men denne oppskriften er også super til bacon, og blåbær

om du vil ha den mer tradisjonelle norske versjonen

 

Disse smaker helt fantastisk

 

 er sukkerfrie

 

glutenfrie

 

og selvfølgelig Lavkarbo 😉

 

Her får du oppskriften

 

 

Lavkarbo pannekaker proteinrike

 

 

bdr

 

500 g cottage cheeese ( 2 bokser)

 

6 egg

 

6 ss mandelmel ( ikke fettredusert)

 

2 ss Fiberhusk

 

2 klyper salt

 

2 ss sukrin gold

 

2 ts bakepulver

 

(fibersirup, og friske bær om ønskelig.)

 

stekes på svak varme (nivå 4 på min komfyr)

 

 

slik gjør du

 

Ha cottage cheese i en blender

 

bty

 

Miks godt til alle klumper er ute

 

 

bty

 

 

Tilsett eggene

 

bty

 

Miks godt igjen

 

bty

 

 

Tilsett resten av ingrediensene og miks godt

 

bty

 

 

Røren blir ganske tykk så jeg bruker en skje til å legge røren på pannen med

 

bty

 

 

bty

 

Ettersom jeg ville ha mine litt små og tykke (som lapper)

stekte jeg tre stk i gangen

 

bty

 

 

Det tar litt tid å steke disse, da de stekes på svak varme

så litt tålmodighet må du ha (pluss god tid)

 du kan snu dem når det har dannet seg en hinne på toppen slik som du ser her

 

bty

 

Jeg la mine lagvis og hadde fibersirup i mellom lagene

 

bty

 

bmd

 

Så toppet jeg herligheten med friske bær

 

bty

 

 

Smaker helt nydelig

påvirker ikke blodsukkeret

og metter godt!

 da håper jeg det smaker!

🙂

 

Følg bloggen på Facebook Eller instagram om du vil

 

 

#pannekaker #svele #lapper #proteinpannekaker #lavkarbo #mat #kosthold #bær #middag #dessert

6 kommentarer
    1. Anonym: Noen vil tenke det pga høyt inntak av fett, selv er jeg hjertesyk og var skeptisk i starten pga nettopp det du sier. Jeg vil anbefale alle å snakke med legen sin om dette først om en er usikker. Det som er farlig er å spise mye fett og mye karbohydrater sammen.
      På lavkarbo skilles fettet ut av kroppen, og legger seg ikke rundt indre organer som på et høykarbo kosthold.
      Det er lurt å lese seg litt opp for nybegynnere så man forstår hvordan dette virker.
      Dessuten må man endre tankegang da lavkarbo forbindes med slanking, og vi er lært til å holde oss unna fett når vi skal ned i vekt.
      Personlig bruker jeg dette for å holde meg så frisk og fri fra smerter som jeg kan.
      Vekttap er en fin bonus. Og personlig er jeg ikke bekymret.
      Men snakk med en lege/hjertelige om en lurer på noe er min oppfordring.

      1. Røren tykner fort og må stekes med det samme, så denne ville jeg ikke latt stå.
        Disse kan lages store og tynne, men jeg liker de best små og tykke, disse er mektige og holder til 2-3 personer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg