KNASENDE SPRØ KNEKKEBRØ (Lavkarbo)

dav

Dette ble snadder!

Knusende sprø, og proppfull av smak!

Spises til frokost,

lunsj,

kvelds,

som tilbehør til middagen,

eller bare som snacks! 🙂 

 

 

Ingredienser

3 egg

1 klype salt (jeg bruker Maldon)

3 dl revet ost

1 dl gresskarkjerner

1 dl linfrø

1 dl sesamfrø

1 dl mandel mel

stekes nederst i ovnen på 175 grader i 30-40 min )

følg med på din ovn)

 

Slik gjør du

 

Sett ovnen på 175 grader

Ha egg og salt i en bolle

 

dav

visp godt sammen

dav

Tilsett ost

dav

Gresskarkjerner

dav

Linfrø

dav

 

Sesamfrø

dav

og mandelmel

dav

Rør alt godt sammen til du får en deig

dav

Kle en bakeplate og legg deigen på

dav

Smør deigen ut over platen i et tynt lag

for ekstra sprø knekkebrød

jeg bruker en spatula dyppet i kaldt vann

dette gjør jobben lettere

dav

Når den er klar til å stekes ser den ca sånn ut

dryss gjerne litt ekstra maldon salt over for ekstra smak

dav

Etter ca 15 min begynner osten å boble mmmmm…

 

dav

Ta brettet ut av ovnen og del opp i ønsket størrelse med et pizzahjul

dav

Sett tilbake i ovnen og stek videre i 15-20 min

sett opp ovnsdøren med jevne mellomrom

for å slippe ut fukt og damp

dette gir ekstra sprø knekkebrød

dav

Når de er ferdige lar du de hvile litt før du knekker de opp

dav

Da er det bare å nyte

knasende sprø knekkebrød

fulle av smak! 🙂

dav

 

Funksjonell Mat//Funksjonell Mat//Funksjonell Mat

 

 

 På Facebook  HER,   og på  ny side på Instagram  HER

13 kommentarer

Siste innlegg