33 ÅR I FENGSEL

 

 

Noen ting 

Er bare 

En ting

Et bilde

Eller kanskje ikke et bilde

Bilder er ofte viktige for folk

De er minner 

De setter dem i album

Lagrer dem digitalt

Forstørrer dem opp

Og henger dem på veggen

 Eller kanskje blir de bare liggende der

  I en skuff

I en eske

Samma det!

Men vi tar vare på dem.

Selv om de ikke alltid har noen betydning for oss.

(Ikke der og da iallefall)

Eller de blir bare liggende der

Fordi du ikke orket å sortere

Ikke orket å rydde opp

Eller å kaste dem

 Noen ganger

Så har disse tingene

bilder eller hva det måtte være

en

betydning

De er minner

Og kanskje ikke bare en liten betydning.

Men en  stor!

Slik som dette bildet

Fikk for meg

JA!

Dette er meg!

18 år

og med hele livet forran seg

  Men så ble det ikke sånn.

For det var her det hele begynte å rakne..

Jeg bare visste det ikke da

Eller jeg skjønte det ikke

Hadde jeg bare visst det jeg vet i dag…

Den gangen..

Så hadde jeg aldri orket

Å  gå inn i fremtiden

Men livet er ikke sånn

(Heldigvis)

 Det er nemlig ikke mulig å kunne gå tilbake

Å endre på alt 

Gjøre tingene om igjen

Eller å starte på nytt

DESSVERRE

ELLER kanskje HELDIGVIS

Her en kveld  tikket det inn en melding

På telefonen min

Det var et bilde

Det der bildet av meg

Som ligger der oppe

 Dette bildet hadde noen tatt vare på

Fordi det hadde hatt en betydning

Under bildet sto det en tekst

Han hadde skrevet den selv

Min første tanke var

Åh!

gøy å se!

Rørende!

Tenk at noen hadde tatt vare på 

Et bilde av meg

Men hvorfor det?

Under bildet sto det  skrevet

Å se på deg da!

ikke rart man ble forelska!♥️

Så jeg ble sittende der 

å se på det

Altså virkelig se på det

Sånn skikkelig

Lenge!

Jeg så på ansiktet mitt

Eller

Jeg betraktet det

Også leste jeg teksten

Om igjen

Om igjen

Og

Om igjen

Forelsket?

I meg?

kunne det være mulig?

Man kan ikke bli forelsket

I en sånn som meg

Noen ganger er en ting

Bare en ting

Men denne tingen

Som denne gangen var et bilde

Fikk en veldig stor betydning

for meg

 Det var jo der det hele startet 

Og det gjorde skikkelig vondt

Å tenke tilbake

Det var vondt

Å tenke på

Alt sammen

Hele livet

 Fordi

Da denne jenta var liten

Var livet ganske stritt

Ikke hjemme hos mamma

Der var det bestandig godt

(Heldigvis)

Men jenta hadde en annen

verden

En som ikke var noe bra

En som bare var drepende

Og veldig veldig farlig!

Og denne verden preget denne jenta

Det gjør den også

I dag

Så begynte jeg å lete

Har jeg et bilde av meg?

Fra dengang jeg var liten? 

Her hvor jeg er nå

På sykehus

JA!

Mobilen! 

Også fant jeg det frem

Og jeg ble sittende der

Å se på dette bildet

Av meg

Jeg så på denne jenta

Også

Begynte jeg å tenke..

Hva har jeg gjort mot deg?

Hva har jeg utsatt deg for?

Jeg har sviktet deg!

Faktisk hele livet

Aldri gitt deg en pause

Selv om du ikke hadde flere krefter igjen.

Jeg har ødelagt hele kroppen din

Og jeg har latt deg blø

Og jeg har alltid latt deg fryse

Ikke dekket dine behov

Hva har jeg gjort mot deg?

Mot denne lille jenta

Hva har jeg gjort? 

Hun fortjente det aller beste

Men det gav du henne ikke

Hva har jeg gjort?

Jeg betraktet ansiktet

Nøye

Blikket

Munnen

Nesa

Huden

Hva i alle dager er det jeg har gjort mot deg?

Jeg har vært grusom!

Jeg har tråkket på deg

Det har jeg gjort hele livet

fordi du var ikke viktig.

Fordi det hadde du lært

Så jeg Knuste din vilje,

og ødela alt for deg

Og alle muligheter som ble gitt deg.

De fjernet jeg!

Og da jenta ble større

Så trodde hun på

At hun var så stygg

At ingen noensinne

Ville se hennes veg

Fordi det hadde hun fått høre

Og da trodde hun på det.

At hun ikke var mulig å elske

Så jeg behandlet henne som søppel

Fordi det var akkurat det hun trodde at hun var

Alle disse fæle tankene

Tenkte jeg

Jeg ville da ALDRI tenkt slike tanker om noen andre

Ikke noen!

Hva er det jeg har gjort?

Mot denne jenta 

Som jeg sitter å ser på

Hvordan er det du har behandlet henne?

Du har knust hennes vilje

Og du har latt henne tie

Når hun trengte å snakke

Eller skrike

Du har kuet henne ned

Og tråkket på henne

Fy så stygg du har vært

Mot dette mennesket

Men nå stopper det her!

Ja det gjør faktisk det

For nå er det nok

 

Og det verste av alt

Da hun var bare 12 år

Så gav du henne en helt annen og ny dialekt

Fordi hun flyttet

Og kunne være en annen 

Det var bedre sånn

Men hun kunne ikke snakke

Eller være seg selv

Verken i sinne eller i glede

Det fjernet jeg! 

Men nå er det nok for denne jenta

Hun må få være seg selv

For 33 år i fengsel 

Er mer enn nok!

Og nå er jeg så sliten av dette her

Så du som kjenner meg

Du kjenner ikke meg

For dialekt og personlighet

Det henger veldig sammen

Så hvis du synes jeg er morsom

Så skal du snart få se

At jeg er mye mere morsom

Enn det! 

Og hvis du vender meg ryggen

Så må du bare gjøre det

For jeg er heller 

Alene 

Og fri!! 

♥️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg