Å BEARBEIDE SORG

 

 

Akkurat nå er jeg glad jeg har skrivingen min

når ting er vanskelig å snakke om, er det god terapi å kunne skrive

sette ord på hva en føler

 

Jeg har nylig mistet en veldig kjær venninne

hun var den jeg alltid gikk til

i glede og i sorg

hun er og en del av boken min

naturlig nok

siden hun har fulgt meg i alle år

i medgang og i motgang

og var den som kjente meg aller best

som visste om alle mine innerste tanker

 

som fikk vite alt

vi mennesker er ulike , og vi bearbeider sorg forskjellig

Jeg har skrevet mye denne siste tiden

og i dag laget jeg denne svanen

det er godt med en “avledning”

noe å holde på med, selv om  tårene bare triller

den blir et minne om deg

min kjære Hanne

fordi du var en vakker svane

både utenpå og inni så var du det

Den blir og et minne om deg for jeg tenkte på deg hele tiden mens jeg holdt på med denne

forresten så tenker jeg på deg hele tiden nå

det er vel helt naturlig

 

Jeg kjøpte denne på Kremmerhuset

men jeg følte den manglet noe

så jeg har “pimpet” den opp

kanskje noen kan bli inspirert av denne og

 

Egentlig er nok dette noe som er til barn

noe som skal være på et barnerom

men jeg forelsket meg sånn i den at den bare måtte bli med meg hjem

 

egentlig skulle denne henge på soverommet mitt, men ettersom jeg holder på å endre litt på det

henger den nå på kjøkkenveggen min

den skal jeg se på hver eneste dag

tenke på deg og alt det fine vi hadde sammen

etterhvert så vil jeg klare å minnes deg med glede

når den verste sorgen har lagt seg

 

Egentlig elsker jeg å lage ting

men nå for tiden er det meste bare vondt

alt føles tungt

umistelige mennesker er tunge å miste

men det skjer allikevel

vi mister dem..

men glemt det blir du aldri

og jeg vil savne deg hver dag, så lenge jeg lever

 

så denne svanen er til minne om deg

 

Slik “laget” jeg den

 

 

Jeg tenkte denne trengte noen lange fine øyenvipper, jeg hadde tilfeldigvis noen falske vipper liggende som jeg delte i to, og limte på. Jeg limte disse akkurat over øynene  altså på selve stoffet, så her brukte jeg bare vanlig hobbylim.

 

Lekkert ikke sant?

 

Så limte jeg på litt bling som passer til kronen og laget et smykke av det. Her brukte jeg og bare vanlig hobbylim til å feste på en og en bling.

 

Så laget jeg et tutu skjørt av buksestrikk og tyll som jeg klippet opp i strimler og festet på strikken hele veien rundt slik som dette

 

Veldig enkelt, og kanskje et tips til foreldrene som vil lage slike til småjentene sine 😉

Fint blir det jo og.

 

Så kledde jeg bare skjørtet på, og hengte svanen på veggen

Selv ble jeg veldig fornøyd

 

Denne skal få henge der høyt oppe på veggen min, og hver gang jeg ser på den skal jeg minnes min gode venninne,

min vakre svane,

min kjære Hanne..

Du er sårt savnet

Du kan følge bloggen videre på facebook HER  , Instagram HER,  eller følg den direkte HER

 

#sorg #bearbeidesorg  #diy #hobby

2 kommentarer
    1. Så nydelig svanen ble! Et nydelig minne, om din nydelig venninne! Jeg forstår at hun virkelig var spesiell for deg! Jeg mistet min umistelige pappa rett før jul. Jeg tar meg stadig i å samtale med pappa nå. Jeg tar ham med på råd i helt dagligdagse situasjoner. Han er nesten mer tilstede i hverdagen min nå enn hav var da han levde. Vi hadde et nært forhold, pappa og jeg. Savnet er stort, han var så umistelig! Jeg tror jeg kommer til å treffe ham igjen en dag!
      Husk at sorgen er din egen! Alle har behov for å sørge og for å bearbeide sorgen på sin egen måte. Jeg er lei for at du mistet så god en venn, men glad for at du har så mange gode minner om henne, og for at hun fikk lov til å bety så mye for deg. Klæm!

      1. Tusen takk
        Også fryktelig å høre om din pappa,
        Umistelige mennesker er håpløst å miste
        Selv om vi vet at livet må gå videre
        Så stopper det allikevel opp en stund.
        Jeg merker at sorg går i bølger, man “glemmer” det litt før den kommer kaster på meg som en voldsom orkan igjen.
        Hjerterått dette livet noen ganger, bare rett og slett hjerterått
        Varm klem til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg