Du er stygg, du er feit,

 

 

Du var alltid den peneste

Hun sa det nesten med det samme
Og var egentlig ganske overbevisende

 

Det var derfor jeg hatet deg
Frøs deg ut

Jeg gjorde jo det
Husker det godt

 

jeg kjente et stikk i magen

Og angret med det samme på at jeg hadde gått med på dette møtet

Egentlig hadde jeg ikke tenkt å komme
Hadde bestemt meg for å avlyse
Si jeg var syk eller noe

 

Det ville faktisk ikke vært en direkte løgn engang
For bare tanken på henne
Gjorde meg syk

 

Men nå hadde hun bedt Om kontakt
Igrunn var det veldig overraskende

 

Jeg trodde hun hadde glemt meg,

ikke ofret meg en tanke mer
Og det var nok sant også

 

Men så hadde hun begynt å lese 
Lese historien min

Forstått litt hvordan det hadde vært for meg
Fått dårlig samvittighet

Så da husket hun meg vel igjen

 

Du var alltid den peneste gjentok hun. 

 

Og jeg kjente det i magen igjen

Den ekle gamle følelsen jeg nesten hadde glemt

 

Du åpner hele samtalen med Ironi tenkte jeg

 du har ikke forandret deg

 mobber meg fremdeles

 

 Hun hadde kalt meg stygg den gangen

Og jeg hadde trodd på det

Hele livet etterpå hadde jeg trodd på det

 

Hun hadde fått de andre med seg

 det var ikke vanskelig

hun hadde hatt stor mak

 

Det hadde hun fremdeles

Over meg iallefall

Det merket jeg

 

 

Det var derfor fortsatte hun

det var derfor jeg hatet deg

 Fordi du var penest

 penere enn meg.

 

 

Unnskyld 

Litt sent nå

Men allikevel

Unnskyld

 

Jeg så på henne

 

Mente hun det?

Var ordene sanne?

Var det slik det hang sammen?

 

Du hadde så fint hår

Fortsatte hun

Nydelig hår

 

Du hadde et pent ansikt

Et nydelig smil

Selv om du ikke smilte særlig ofte

Det var nok mye min feil

 

Du var ikke tykk heller

Jeg vet at jeg kalte deg det

Men du var jo ikke det

Du var fin

 

Og jeg hatet deg for det

 

Det var derfor jeg hatet deg

Fordi du alltid var penest

 

Jeg ønsket at du skulle forsvinne

Slik at jeg kunne være den peneste igjen

 

Jeg var blitt vant til den oppmerksomheten det gav meg

Men så kom du

 

Jeg følte meg truet

 

Det var derfor jeg la deg for hat

Frøs deg ut

Nektet å bli kjent med deg

Nektet de andre å bli kjent med deg

Jeg ville ikke ha deg der

 

 

Fælt å tenke på det nå

Nå som jeg er voksen

Nå som jeg leser hvordan du har hatt det

Jeg var kanskje en del av det

Jeg ser det nå

Jeg var iallefall med på å gjøre ting verre

 

Men jeg var ung

Visste ikke bedre

Følte meg truet

 

Og jeg hatet deg

Uten å kjenne deg

Uten å gi deg en sjanse

 

 

Jeg ble stille 

Jeg følte meg kvalm

 

Egentlig skulle jeg sikkert ha satt pris på dette møtet

Følt at det gjorde godt på et vis

Det gjorde det ikke

 

Og det hjalp ikke at det var lenge siden

 

Eller at vi var blitt voksne 

 

For i møte med henne ble jeg dratt rett tilbake til den gangen

Og ingenting var annerledes

 

Så det hjalp ikke

Jeg følte meg bare verre

 

Og skulle ønske jeg ikke hadde gått med på dette allikevel

Men bare avlyst

 

Sagt jeg var syk eller noe

 

 

bloggens nye  Instagram

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg