FRA TRAUMER TIL BOK

 

Vil du komme inn?

 

Kom inn litt da

 ♥️

 jeg sa det mens jeg tørket tårer, snufset, og smilte om hverandre  

Jeg var glad det var hun som sto der utenfor døren,

Egentlig hadde jeg ikke tenkt å åpne, det kunne jo være hvem som helst som sto der ute, og jeg hadde absolutt ingen ønske om å treffe noen

Ikke nå.

Iallefall ikke noen jeg ikke kjente, tenk om det er barn som selger lodd tenkte jeg  da det var for sent å snu fordi døren allerede var på vei opp

 

Jeg hadde bare tatt en lynrask titt i speilet før jeg hadde gått for å åpne,

 

og slik jeg så ut skulle man tro jeg hadde vett nok til å ikke vise meg for noen

 

Virkelig

 

Jeg så ikke ut,

 

Bare fullstendig

utgrått, hoven,

rød i øynene

 

Dessuten klarte jeg ikke å stoppe tårene heller, de levde sitt eget liv

bare rant av seg selv,

i grunn var det helt krise

 

Hva er det som skjer? Sa hun mens hun sparket av seg skoene i gangen.

 

Duuuuu?

 

Hun strøk meg på armen.

Har det skjedd noe ?

Passer det dårlig?

Hva skjer?

 

Monicha?

 

 

Uff, jeg kan jo egentlig ikke klemme deg heller sa hun idet hun tok rundt meg

 

Det er ingenting svarte jeg, eller det har ikke skjedd noe,

Og det ser verre ut enn det er,

trust me,

jeg har sett meg i speilet,

hun lo

 det er bare det at jeg sitter å skriver sa jeg hulkende ,

hun skulle ikke gitt meg den klemmen,

For nå gråt jeg bare enda mer.

 

jeg skriver og skriver og da må jeg gjenoppleve ting,

eller jeg MÅ jo ikke sa jeg og lo

men du vet,

det skjer automatisk

Og det er ikke så lett bestandig 

ikke er det bra heller,

jeg tror til og med det kan være litt farlig,

Jeg driver jo egentlig med traume terapi på meg selv her,

uten et støtteapparat,

alene liksom. 

 

det er jo litt galskap det

Dette må ingen gjøre

 

JEG gjør det,

sa jeg å pekte på meg selv.

 

Men dette må ingen gjøre

 men jeg er nødt til å fortelle,

jeg har en viktig historie her sa jeg alvorlig

hun nikket,

ja, det må du sa hun mens hun smilte medlidende til meg

 

Ingen må gjøre dette sa jeg igjen, mens jeg lo

Hun lo hun også

 

Nei,

men helt seriøst, avbrøt jeg ingen må gjøre sånt alene, jeg tror søren meg denne boken kommer til å ta knekken på meg! 

 

Det var godt du kom sa jeg

 

 Tenk at jeg åpnet døren! 

Det kunne vært barn som stod der ute, også kommer det en gråtende sprø person å lukker opp, tenk så ubehagelig,

eller skremmende,

eller ja..

 

Hun lo, det hadde ikke vært meg,

jeg hadde ikke lukket opp, sa hun å strekte seg etter noen kopper i kjøkken skapet, men det var bra du åpnet, for nå skal vi ha kaffe.

 

Er du ferdig snart da?

 

Ferdig?

 

Ferdig med boken svarte hun å pekte på haugen med papir som lå der ute på bordet i stuen.

Jaaah sa jeg å viftet vekk synet av papirene der ute. Jeg vet jeg er gammeldags, men alt kan ikke skrives på pc. Ferdig har jeg vel vært flere ganger, men så skjer det noe nytt,

du vet

 det er jo mitt liv

Hun lo.

Det har blitt slik nå, at jeg bare må kalle meg ferdig snart, da er det skrevet ned, da står det et sted, da har jeg iallefall fortalt.

også kan jeg kanskje skrive en til,

Hvis folk leser da,

 

Det er jo faktisk ikke sikkert.

Nei det er ikke sikkert i det hele tatt lo hun mens hun skålte i kaffekoppen.

 

 

Facebook   Instagram

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg