Hjerneblødning

 

For fire dager siden våknet jeg med store hevelser i ansiktet, jeg tenkte jeg sikkert hadde spist eller vert borti noe som hadde gitt meg en allergisk reaksjon, og at det ville gå over like fort som det kom.

Det ga seg litt utover dagen, men var likevel tydelig å se.

Neste dag var det på samme måte

Også neste, og neste.

Den fjerde dagen våknet jeg med en så kraftig hodepine at jeg ble liggende i sengen til klokken var over tre på dagen,

Jeg var kun ute av sengen for å spy, jeg tålte ingen lyder uten å måtte brekke meg.

Jeg tålte heller ikke lys, og ble liggende i sengen med solbriller på!

Da jeg omsider klarte å bevege meg litt ut , ringte jeg legevakten

Jeg fikk komme inn med det samme, og ble grundig undersøkt.

Jeg var hos legen i nesten tre timer

( Ja hun var grundig )

Hun ringte til slutt sykehuset da hun var usikker på hva dette kunne være for noe.

De bestemte seg for å avvente å se, og at jeg måtte ringe med det samme hvis det ble verre, eller ikke ville gi seg.

Hun gav meg noe smertestillende, og sendte meg hjem med medisiner, og kvalmestillende.

Vel hjemme og lykkelig over at jeg fikk være hjemme så ringer telefonen

 

” Jeg tror jeg har gjort en feil ” hørte jeg i den andre enden.

” Jeg snakket med en kollega om deg, og han mener bestemt at du skal legges inn i dag, da han frykter hjerneblødning, dessuten er det Monicha Winther, hadde han sagt, og med henne tar vi ingen sjanser” 🙈

Sååååå, da var det bare å pakke den altfor velkjente sykehusbagen, og reise tilbake til altfor kjente trakter hvor alle kjenner meg, og vet hvem jeg er.. 🙈

Så nå er jeg her igjen da, i en sykehusseng, med veneflon, og velkjente og høyt hatede lukter og lyder.

Jeg har nå vært igjennom utallige prøver

 

CT, og MR av hodet ( kan ta MR likevel hvis du kjenner meg og reagerte på det )

Masse blodprøver, undersøkelser, og alt som hører med.

Hjerneblødning er et skremmende ord,

enda litt mer skremme enn hjerteinfarkt faktisk

Men det har jeg jo hatt, og det henger jo sammen, dessuten er det min kropp, så hvorfor ikke..🙈

Men jeg har faktisk ikke vært redd i det hele tatt.

Ikke for meg selv.

Men jeg blir bekymret for familien min, og for hvor ødelagt de må bli av all dramatikken som har vært rundt meg. ( For det har jo vært veldig mye)

Jeg merket det godt når sykepleierne og legene spurte om jeg var veldig redd.

Og jeg svarer

” Redd? Hvorfor skulle jeg være redd? ” 🙈🙈

Anyway…

Alle prøvesvar har vært helt fine, og alt alvorlig er nå utelukket!! ♥️

Så nå skal de bare finne ut av hevelsene, og få bukt med kvalmen, og smertene

Jeg vil bare si en ting

Mennesker med migrene har min fulle respekt!

Selv har jeg aldri vært plaget av hodepine noen gang.

Og kan ikke huske å ha hatt en sånn skallebank siden selvpåførte tømmermenn i russetiden!

Men dette her er det mest grusomme jeg har opplevd

Det er faktisk så ille når det står på, at jeg heller skulle være død!

Når du verker til du spyr, ikke tåler lyder, eller lys, nei fyttikatta så grusomt.

Nå er jeg godt smertelindret og håper de finner ut hva dette kommer av, og at jeg snart får reise hjem!

Jadda… Alltid drama fra denne jenta! 

Ha en nydelig dag, og ta godt vare på hverandre! ♥️

6 kommentarer
    1. Uffda Monicha, godt at det i alle fall ikke var hjerneslag. Så får vi håpe at årsaken blir funnet og avhjulpet, slik at du ikke får det samme tilbake <3. Det er noe som heter "ulykkesfugl" – og det kan se ut til at du kvalifiserer for tittelen. – Ta godt vare på deg selv og God bedring til deg <3.

    2. Uff, så slitsomt 😰 heldigvis ikkje så alvorleg, men håper dei finner ut av det, att du ikkje får det att og ikkje minst : att du raskt blir bra att!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg