Hva skal jeg gjøre uten deg

 

Det er noen uker siden jeg fikk vite det nå

 

At du er borte

 

Død

 

Jeg skrev med noen venner av deg

 

Hjertet hadde stanset

 

Det hadde vært minnestund på jobben

 

Det skulle settes ned en urne

 

En urne?

 

Kremert?

 

Min nermeste veninne gjennom 20 år

 

All din kunnskap

 

All din livserfaring

 

Alle klemmene dine

 

All din kjærlighet

 

Alt du visste om meg

 

Og du visste alt

 

Du var den eneste som visste alt

 

Alt du var

 

Er nå blitt til aske, 

 

Aske i en urne 

 

Min venninne 

 

Er blitt til aske….

 

Jeg visste ikke at du ønsket det engang 

 

Hvorfor visste jeg ikke det? 

 

 

Vi som snakket så mye om døden

 

Om igjen og om igjen snakket vi om det 

 

 

Særlig etter ulykken min

 

Så redd du var for at jeg skulle dø

 

Husker du det? 

 

Min kjære 

 

Jeg leste meldingene fra vennene dine

 

Men det var bare ord

 

Ord på sms som ikke var sanne

 

Som ikke var virkelige

 

Jeg følte ingenting

 

Jeg tenkte ingenting

 

Jeg gråt ikke heller

 

Ikke før i går

 

Ikke før jeg tok opp telefonen og skulle til å ringe deg

 

Da kom det

 

Sjokket

 

Sorgen 

 

Den knugende sorgen 

 

Og angsten 

 

Hvor er du nå?

 

Og hva skal jeg gjøre

 

…… uten deg?

#blogg  #død  #sorg  #ensom 

4 kommentarer
    1. Kjære vakre Monicha! Ordene dine gråter….og da gråter eg med deg. Å snakke om sorgen er det rette; det vil sortere tankene og følelsene og alle spørsmålene. Ein ting vett eg om deg: Du er hardt prøvd av Gud for å holde deg spesielt og kjærlig
      nær til Han.

    2. Dette er tungt å takle, tungt å bære, noen sorger er blytunge.. Umistelige mennesker er håpløst å miste, allikevel skjer det. Vi mister de allikevel. Kanskje en dag kan jeg klare å tenke på alt det fine, men den dagen er ikke i dag, men jeg håper den er der langt fremme et sted. Tusen takk ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg