INGENTING Å MELDE

 

Nå er det mange som lurer på hvordan det går med meg, og om legene har funnet ut hva det er som skjer i kroppen min,  hva det kommer av, og hva som må gjøres.

Men jeg har dessverre ikke noe klokt å komme med.

Jeg lever i uvisshet fremdeles

Og det er vel det som er verst

Det å ikke vite

Å være på sykehus består stort sett av å vente.

Vente på lege

Vente på prøver

Vente på svar

Vente på medisiner

Vente på hjelp

Vente på informasjon

Vente, vente, og vente

Jeg skulle for eksempel bli undersøkt av en nevrolog på Mandag

Nå er det blitt Onsdag, og jeg har ennå ikke sett snurten av han.

 

Jeg ligger dessuten  på feil avdeling

Det er jeg helt sikker på

 

Jeg mener selv at jeg hører til på nevrologisk, og ikke her på ortopedisk hvor jeg ligger nå.

 

Men sånt får man selvsagt ikke bestemme selv

 

Jeg kan bare si hva jeg mener

Og håpe på at noen faktisk bryr seg om det som blir sagt.

 

Akkurat nå vil jeg bare reise hjem

 

Å leve med smerter det har jeg lært

Men å tape all hudfølelse er ikke noe gøy,

det er bare skremmende,

særlig når de ikke finner ut hva det er.

Det ville alle følt.

 

Men hvis de allikevel ikke kommer til å gjøre noe så kan jeg like godt være hjemme

 

Jeg har det mye bedre der

oppbevaring uten handling er bare vås

 

Det eneste jeg trenger er

smerte stillende som kan dempe litt uten at det sløver meg ned

Men jeg vet ikke om det finnes

 

Når du må opp i så høye doser blir det alltid et problem

 

Smertefri blir jeg ikke, og det forventer jeg heller ikke

For det var jeg ikke fra før 

 

Men når ting blir verre så mister jeg litt motet

 

Livskvaliteten forringes jo enda mer

 

Det var nok som det var fra før

Jeg trengte ikke dette og

 

Sykehus gjør meg oppgitt

kanskje mer for meg enn andre.

Men det er vel ikke rart

 

jeg vil bare få et svar på hva dette er

For det haster for pasienten,

men det spiller ingen rolle.

Og det er nesten tabu å klage,

bli oppgitt,

eller redd.

For Legen har det travelt

Uansett

Legen har det ALLTID travelt.

Og det må vi forstå

Uansett

 

Det er igrunn helt utrolig hvor mye venting og utsettelser vi mennesker bare godtar når vi venter på en lege,

 

har du tenkt på det?

 

Når vi ventet på mat servering på restaurant

 

En pizza bestilling

 

En taxi

 

Ja, hva som helst annet.

 

Er vi like tålmodige da?

 

Har vi like stor  forståelse da?

 

Og får det konsekvenser?

 

Men alle har forståelse for legen

 

Og legen vet at dette er godtatt 

Så de kan være sene

 

Og de beklager det heller ikke

 

For de har lov til det meste

 

De er beskyttet,

 

Veldig godt beskyttet

 

Legen som sendte meg hjem med noen sovetabletter og sa jeg bare trengte å sove når jeg tryglet henne om å legge meg inn den gangen i 2008 for eksempel

 

Hun var beskyttet hun og

 

Godt beskyttet

 

Så beskyttet av det ikke fikk noen konsekvenser at hun sendte et menneske rett i døden

 

Pasientens liv blir rasert

 

Men legen går fri

 

Det kommer aldri til å endre seg 

 

For vi er tålmodige

 

Og vi venter

vi bare godtar det

for legen redder liv.

Legen er Gud 

Men det er ikke bestandig de redder liv,

 

Noen ganger ødelegger de det og.

 

Med loven i hånd

 

JaJa

 

Det var dagens sure oppstøt

fra en frustret liten sjel

Som føler at det haster mens ingenting blir gjort.

Jeg lover at neste innlegg blir litt mer lystbetont,

for dette var deprimerende lesning.

Jeg skjønner det.

(Ja, jeg ser syk ut. I Know )

 

3 kommentarer
    1. Hei på deg Monica , så leit at du sliter slik, jeg er ingen psykolog eller noen utdannelse i dette feltet her. Håper de finner ut av dette nå da og at du blir bra da. Heier på deg og ønsker deg god bedring👍🏻

    2. Hei.
      Jeg vil bare få sagt at det du skriver her er så sant. Det er mange som opplever det slik, men våger ikke sette ord på det offentlig. Så all ære til deg som våger. Ønsker deg all mulig bedring og oppfølging, slik at du blir frisk snart.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg