KLAR TALE (SELVMORD)

 

 

Her koker det etter innleggene jeg la ut om selvmord

det ikke bare koker, det koker over!

Jeg kan bare registrere et fåtall av f.eks delinger før jeg ikke har kontroll lenger, ting kan spres raskt på nett, men dette har tross alt vært en positiv spredning, koket har og vært positivt.

( For det meste)

Jeg får et lass av tilbakemeldinger, særlig fra helsepersonell, mennesker som har opplevd dette i nærmeste familie, eller har vært der selv.

 

Jeg er glad for at jeg blir

hørt

 

at jeg kan være til støtte og hjelp for andre

og at menneskene som jobber med dette sier jeg har mye å lære dem

 

selv om det i seg selv egentlig er trist.

 

Man vet aldri helt hvordan det man skriver blir mottatt ,og det verste som kan skje er å  tråkke på noen, eller å bli  missforstått

Dette er tross alt et veldig alvorlig og vondt tema.

Særlig for de som har mistet sine, eller på andre måter har kjent eller kjenner det på kroppen.

 

Jeg hadde en samtale med en dame som kontaktet meg etter innleggene, for å takke meg og å bruke dette videre i arbeidet sitt om hun fikk lov.

Det fikk hun selvfølgelig

det er hele poenget med skrivingen

 

å nå ut. 

 

Litt skummelt er det på et vis når en blottlegger seg og sprer ting for alle vinder, folk har den forstanden,  kunnskapen og de erfaringene de har, og det er her man kan bli missforstått.

Men svaret hennes hjalp meg veldig:

“Det skal noe til å missforstå deg, dette er klar tale”

 

Tusen takk <3

 

4 kommentarer
    1. Fantastisk at du tar opp dette! Har ofte ønsket å kunne gjøre det samme, men i mitt tilfelle, er ‘skaderisikoen’ fremdeles for stor, selv 30 år etter at min kusine tok selvmord da hun bare var 16-17 år gammel..
      Selv om jeg kun var 7 da det skjedde, husker jeg det som om det var i går. Dette innkluderer også formaningen om at ‘hvordan hun døde, snakker vi ikke om til andre, Gry’.. Min far har sagt at det rett og slett er for vondt for ham å snakke om, så her er jeg bare nødt til å gå langt stillere i dørene enn jeg i utgangspunktet ville ønske..

      1. Veldig vondt, og veldig trist, jeg håper at det en dag skal bli like normalt å snakke om som alt mulig annet. Den eneste måten å gjøre det på er åpenhet og kunnskap, og uten åpenhet heller ingen kunnskap. Det er så enkelt, men allikevel så vanskelig.

    2. Veldig bra Monicha! Dette treng vi å høyre! Vanskeleg tema å snakke om men du så aktuelt det er. Takk for at du er så ærlig. Veit dette vil hjelpe so monge ❤ Må Gud velsigne deg❤Rikt❤Klem❤

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg