Lavkarbo vafler UTEN mandelmel!

Jeg har prøvd forskjellige oppskrifter på lavkarbo vafler, men alle har inneholdt mandel mel, og som så mange andre er jeg ikke noe glad i den smaken. 

Derfor har jeg prøvd meg litt frem, og ENDELIG klart å lage noen som ble skikkelig gode! 🙂 

Så da må jeg jo dele oppskriften med dere! 🙂

 

Dette trenger du:

 

6 egg

1 beger seterrømme

2 ts bakepulver

6 ts Johannesbrødkjernemel (jbkm)

2 ss sukrin gold

2 ss tagatesse

50 g smeltet smør

 

Dette blander du bare sammen, og lar røren stå i 10-15 min 

smør jernet med meierismør, stek vaflene, og server gjerne med bær og rømme

 

Oppskriften gir 8-9 vafler 

 

Håper det smaker, og ta godt vare på hverandre! 

 

 

4 kommentarer
    1. Ooops, æ tenkte feil, så æ tok xantangum isteden for jbkm. Røra fikk seig, rar konsistent, men vaflene ble gode, de!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg