LEAVING NEVERLAND

 

Som så mange andre har jeg nå sett

dokumentaren Leaving Neverland

Jeg sitter igjen med mange følelser

Mest skam egentlig

Jeg av alle mennesker trodde faktisk ikke på disse ryktene

Jeg tenkte det var mennesker som var ute etter pengene hans

Det trodde jeg faktisk

Trodde han var uskyldig

I dag gjør det vondt langt inn i sjela mi

Michael

Et Ikon

Et Geni

En jeg elsket som så veldig mange andre

Han var stor

Kongen av pop

Jeg elsket musikken hans

Hans videoer

Hans personlighet

Alt

Men nå ..

Jeg er tom

Føler meg litt knust

Ikke bare litt egentlig

Jeg er litt tom for ord

Men i dag skammer jeg meg

Noe i meg er blitt ødelagt

Noe som var viktig

Det er knust

Denne gangen klarer jeg ikke å skille mellom person og handling

Jeg kan aldri høre musikken hans mer

Jeg orker det ikke

Og nå er det nok ikke bare meg, men veldig mange andre som skammer seg.

Om du ikke vil ødelegge ditt bilde av Michael

Så ikke se denne dokumentaren

Selv om den er viktig

Jeg av alle skulle vite det

Jeg vet ikke om jeg angrer på at jeg valgte å se denne usensurerte versjonen

Men det gjorde jeg

Og det er jeg glad for

Men samtidig ikke..

Fine Michael
Ødelagt som liten

Men allikevel

Jeg kan aldri høre musikken hans igjen…

#leavingneverland #michaeljackson

 

FØLG MEG VIDERE OP INSTAGRAM HER

OG FACEBOOK HER

DU KAN OG FØLGE BLOGGEN DIREKTE HER

8 kommentarer
    1. Jeg ble også trist og tenkte mange ulike tanker av å se dokumentaren. Men jeg anbefaler at du ser noen av videoene på youtube som setter spørsmålstegn ved dokumentaren, mennene og sannheten. (Er mange av de- og mange har gode poenger og sentrale beviser mot) Etter å ha sett de er jeg jammen ikke sikker på hva som er sant. Men skulle ønske ett rettsvesen såg på dette og dømte så alle hjemme i stuene slapp å måtte ta stilling i hodet om skyldspørsmålet. Uansett veldig trist og vanskelig sak.

      1. Så utenkelig på en måte, men samtidig ikke. Han ble fullstendig ødelagt som liten, de fleste ble slått og sexuellt misbrukte som barn, om ikke alle. Hva vet jeg… Noen har stått frem. Men historien er ikke utrolig. Han fikk aldri være barn, og var som et barn privat. Mye var ødelagt i han. Han hatet utseende sitt, kroppen sin.. ikke rart. Uansett så er dette bare en eneste stor tragedie for alle involverte, også for han. Men noe er ødelagt for meg. Jeg er fysisk dårlig. Bare fælt alt sammen.

        1. Ja, jeg tror de hadde en vanskelig barndom. Du sikter til det Latoya Jackson fortalte en gang? Jeg tror mj har hatt en streng oppvekst og vanskelig ja, kan godt være missbruk. Høres ut som de har hatt det tøft! han hadde jo uansett hva som skjedde bak lukka dører ingen normal barndom som han som mange ganger selv sa.:-) Jeg tror han var “barn i hjertet” som gjorde at han oppførte seg utenfor normen. Men det utelukker jo ikke at han kan ha missbrukt dem. Men da må han være en ekstremt flink manipulator. Hvis groomingteorien skal være troverdig og det at han “byttet på guttene” da må det jo være snakk om mange andre gutter som er missbrukt også tenke jeg. Men forløbig nekter alle andre for det har skjedd. Og det er lite sannsynlig mj kun forgrep seg på to, hvis ting var som de fortalte tenker jeg. Men hva vet jeg.. Det er mye som er utelukket fra dokumentaren som går veldig imot mennas troverdighet, så jeg er utrolig usikker, og skulle ønske alle sider ble drøftet. Jeg sier ikke at det ikke er sant det i dokumentaren. Men det er jo flere sentrale ting som er utelukket. Som at wade var kjæreste med mj niese i mange år når missbruka skjedde, som hun har en litt annen historie og tidsperpektiv. Og FBI undersøkte anklager mot mj i ti år. Det er ingen beviser i dokumentaren. Og det menna forteller er filmet i veldig små klipp over tid, og ikke sammenhengende- ikke at det behøver å bety noe – men alle sier de er så troverdige derfor er det sant. Det som menna sier endres fra intervju til intervju, ting som er veldig rart forandres. Som når de forstod det var missbruk og hva seksuelt missbruk er. Mye henger ikke på greip, selv om jeg har unskuldt de lenge med at “de har sikkert bare fortrengt det” osv. Det er ikke det at jeg absolutt ikke tror på de. Jeg har jo sett dokumentaren og ble grepet. Og det kan være, men jeg vet ikke.. klarer ikke å være bombastisk. Hvis det er sant er det jo helt grusomt for de, men hvis det ikke er sant er det også forferdelig. Mange har uansett fått ødlagt ryktet av mj. Og mange lar være å høre på musikken. Jeg forstår det du sier. Helt enig med deg, er utrolig fælt! Ha en fin dag!

          1. Det ligger nok mye frykt og skam her slik jeg leser dem. Hos Jackson fryktet de sin far, det gjør de fremdeles. Morssviket gikk og veldig innpå meg. En mor som ikke griper inn og redder sine barn,… Det gjør så vondt alt sammen. Jeg valgte å se den usensurerte versjonen, ikke NRK sin. Men uansett, en eneste stor tragedie for alle involverte.

    2. Jeg bestemte meg for ikke å se denne dokumentaren i det nyheten om dens eksistens ble offentliggjort. Grunn?
      1) Mannen kan ikke forsvare seg
      2) Jeg kan ikke se annet enn dritt som utfall av å gjenoppta dette issuet nå, ti år etter hans død. Først og fremst mener jeg hensynet til hans 3 barn + Omer Bhatti og den øvrige familien burde veid tyngre enn å kjøre på med dette prosjektet da det ikke lenger er snakk om at fyren selv kan holdes ansvarlig på noen måte. De etterlatte, derimot, er de som blir å ta ‘straffen’ , noe som for meg blir helt feil..

    3. Filmen er et skrekkelig dokument over hva seksuelt misbruk egentlig er: systematisk, totalegoistisk atferd. Helt utilgivelig. Forferdelig, jeg trodde også på denne versjonen, klarer heel rike høre på MJs musikk lenger. Hilsen din navnesøster, som ble misbrukt som barn. <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg