Livet

 

 

Jeg har fått beskjed om å ikke slutte å skrive

 

og jeg skal høre på dere

 

Ikke gi meg

 

men fortsette

 

fortsette videre

 

dette har den siste tiden vært veldig vanskelig

 

i lang tid har det vært vanskelig

 

det merker dere

 

 det forteller dere meg

takk for det

 

det er godt å vite at dere savner å lese det jeg skriver

 

det betyr mye 

 

særlig når livet går i svart

 

for det gjør det innimellom 

 

eller

 

kanskje ikke bare innimellom

 

livet er ganske tungt hele tiden

 

jeg savner den friske kroppen min

 

den som var sterk

 

den som fungerte

 

den som var fin

 

ofte tenker jeg at nå er det bare hodet igjen

 

Og da må jeg bruke det

 

 fortsette å skrive

 

for det er alt jeg har

 

For når kroppen ødelegges snur livet

 

og det er en sorg

 

det er en veldig stor sorg

 

også skammer jeg meg

 

midt i all sorgen så skammer jeg meg

 

For det er krig i Europa

 

og folk er på flukt

 

folk er redde

 

folk mister sine

 

mister sine hjem

 

men allikevel sørger jeg 

 

jeg sørger over alt jeg kunne gjøre før

 

Danse

 

løpe

 

sykle

 

gå på ski

 

svømme

 

reise 

 

kjenne sand under tærne

 

vasse i strandkanten

 

noe av det gjorde jeg aldri

 

så gjør det

 

gjør det mens du kan

 

for det er en sorg å miste det

 

Jeg savner det

 

muligheten

 

 

1 kommentar
    1. Kjære…. Kapittel « livet» var sterkt å lese. Kjente meg igjen med mye av innholdet. Det er tøft! Synes du er tøff som er åpen med alt dette. På ett annet vis…. Terapi.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg