NÅ MISTER JEG JOBBEN MIN

Et dunk i døren før den gikk opp

 

Er du her?

 

Ja

 

Hun kom snufsende bort til sengen min

 

FAEN Monicha!

 

Er du alene her forresten?

 

Spurte hun

 

 mens hun tørket tårer med den ene hånden, og dro forhenget fra sengen min vekk med den andre.

 

Det bor en dame til her, svarte jeg nølende

Men jeg vet ikke om hun er her nå

 

Nei Ingen

 

Svarte hun

Bra

 

Faen

Monicha!!

 

Hun satte seg ned på sengen min, la hodet inntil meg og begynte å gråte igjen

 

Dette går ikke snufset hun

Jeg kommer til å miste jobben min vet du

Nå har jeg sittet inne på do her, å hulket i en time

En time liksom!

Prøvde å sminke over disse greiene her

Men jeg ser jo helt gal ut her nå

Se på dette da

Sa hun å pekte på ansiktet sitt

Vet du hva?

Jeg hadde 2 pasienter som trengte meg

Og så sitter jeg inne på do

Som en annen udugelig sykepleier

Og griner!!

 

Nei!

 

Jeg gråt ikke

Jeg griner BLOD!

 

Oi!

 

Det var da dramatisk, sa jeg

Hva skjer egentlig?

 

Du kan faktisk ikke servere meg sånt, sa hun med et litt irritert uttrykk

 

 

Åja?

Svarte jeg

 

 

Så nå skal jeg dø eller noe?

har det kommet noen resultater som  jeg ikke vet om eller?

 

 

Også er det DU som skal grine?

 

 

Eller?

 

Neeei…

 

 Men sånn hadde det jo faktisk blitt da,

For den dagen DU dør

Så er det iallefall ikke DU som griner

For du griner jo faen meg

ALDRI!

 

Hva er det du snakker om egentlig?

Spurte jeg igjen

Hva har jeg egentlig servert deg?

Hva har JEG egentlig gjort?

 

 

Jeg så spørrende på henne

 

Hun snudde seg mot meg

Tok meg i begge hendene

Så meg rett inn i øynene

 

Og sa

 

 

Hollywood Boulevard

 

Jeg var så dum at jeg

leste det blogginnlegget ditt.

 

Ordene kom hulkende ut

 

Faen Monicha!

 

Tror du egentlig det var noen som skjønte den teksten?

 

Jeg smilte

 

Heeeeelt sikkert ikke

Svarte jeg

Men jeg har ikke snakket med noen

Jeg la den jo bare ut.

Eller jo, jeg spurte en. Men hun skjønte den ikke nei, eller hun skjønte den jo på den måten. Men ikke sånn som du mener så nei.

Kan jo leses rett frem og den ikke sant.

 

Det er jo stort sett det alle gjør uansett

 

Leser

 

Skjønner

 

Eller

 

Tror de skjønner

 

Osv

 

Jeg lo

 

Men sånn er det bare.

 

Vi skjønner det vi skjønner

 

Folk har den forstanden de har

 

Kan jo ikke laste noen for det

 

Vi er så ulike

 

Og sånn må det jo være

 

Eller sånn er det vet du

 

Men du,

 

sa jeg

 

det er jo derfor jeg har

 

DEG

 

Ikke sant?

Du redder livet mitt du

Litt sånn litt iallefall

Du vet

Fra alle disse

Som tror de skjønner

Også ser de det ikke,

eller de skjønner det ikke allikevel.

Bortsett fra henne jeg spurte altså.

 

Hun er egentlig ikke en sånn.

 

Men det er ikke bestandig så lett heller

Faen Monicha

Hun smilte

Gikk bort til vasken

Vasket seg i ansiktet

Til helvete med den sminka uansett da

sa hun mens hun tørket seg i ansiktet med de harde tørkepapirene  fra skapet på veggen

Her!

Sa jeg og rakte henne en krukke med ansiktskrem

Godt de hadde noe på apoteket her på sykehuset

Jeg kom jo rett inn fra legevakten, og da har man jo ikke akkurat noe med seg.

Takk sa hun.

og satte seg ned på sengen min igjen, mens hun smurte ansikt og hender inn med krem

Jeg kommer til å miste jobben min

Gjentok hun

 

 

Fordi

du er et

menneske

da eller?

 

 

Fordi du

ikke

er en idiot?

 

 

Fordi du faktisk

gjør

en jobb?

Og en mye

bedre

enn alle de andre?

Sa jeg

 

 

Altså!

Selvfølgelig skal du Ikke sitte på do å grine, å ikke gjøre jobben din.

Det er greit.

Det kan du jo ikke.

Men du mister da ikke jobben din for det da vet du skrulla!

 Men HVIS det blir noe

Så snakker jo jeg bare med han sjefen din

også forteller jeg han noen paulia ord.

 

Akkurat det der

 

det KAN jo jeg.

 

Sa jeg å lo.

 

JA!

 

Lo hun

 

Akkurat det der,

 

deeeeeet

 

KAN du faktisk!

 

Ok?

 

Er det ok da?

 

Lo jeg

 

 

Hun lo godt

Men nå er det jo liksom jeg som skal trøste deg da, sukket hun

Jeg blir bare så uprofesjonell når du er her

Men så er det litt deilig også da sa hun å smilte

Ok

 

sa jeg

 

 

Da er det 2 ting! 

 

2 TING!

1.

 

Jeg har ikke servert deg noe,

 

bare ikke gidd å les bloggen min når du er på jobb.

 

Eller bare ikke les den.

Det velger du jo selv.

 

Hun svarte ikke

 

Og 2.

 

Du er veldig vakker når du er tom for tårer…

 

Hun smilte

Forresten 3.

 

Sa jeg

 

Den der….

 

Hun sukket

 

Banningen ja svarte hun

Jeg smilte

 

Jaadaaaa sa hun

 

Jeg SKAL slutte med det

Eller..

Jeg kan skjerpe meg da.. for deg..

Men du Eeeeeelsker meg for deeeeeeet….

Smilte hun mens hun kom HEEELT oppi ansiktet mitt, slik bare akkurat hun gjorde det.

 

Helt klart absolutt 1000% også enda litt mer enn det. Svarte jeg

 

JEG ELSKER DEG!

♥️.PS.♥️

(Ingen personer kom til skade i dette blogginnlegget,

alt er delt med samtykke,

og det er selvfølgelig ingen som mister jobben sin.)

2 kommentarer
    1. Oj! Det er ikke ofte jeg opplever noen som skriver så fantastisk. Måtte lese flere innlegg. Takk for din evne til å skrive, å gjøre ordene til levende liv er stort!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg