BEVERLY HILTON HOTELL

 

 

Går det bra der ute?

Hun dro hetta over seg idet hun stakk hodet utenfor hovedinngangen til sykehuset

Får jeg et trekk? 

Vi gjemmer oss her sa hun 

mens hun dro meg bak hjørnet. 

Det regnet tett 

 

Åh Monicha for et drittvær!

 

Det var jo sommer i går!

 

 

Husker du så fint vi hadde det?

 

 

Sa hun mens hun prøvde å gjemme seg inni hetta på jakken

 

 

Husker du den gangen med han typen nede i lobbyen her?

 

 

Hun lo høyt

 

 

Så fint det var

 

Monicha

 

Tross alt

 

 

Så fint det var å ha deg her

 

Også

 

JEG

 

da!

 

Som fikk ha deg så lenge!

 

Så heldig jeg var!

 

Eller

 

Du?

 

Husker du den gangen jeg kidnappet deg

 

Også den greia med den rullestolen på senteret?

 

Hun lo høyt igjen

 

Høyt og hjertelig

 

Så gøy vi hadde det

 

Monicha

 

Tross alt!

 

Savner den tiden

 

Det ble så rart når du dro

 

Var rart å komme på jobb

 

 

Tomt

 

 

Savnet deg masse

 

 

Vi hadde det fint

 

Tross alt

 

Du vet.

 

Nei 

 

 

FY FAEN! 

 

 

sa hun plutselig mens hun blåste røyken opp i luften

 

Å  nei, forresten nei

sorry!

 

 

ikke meningen å banne,

vet du hater det. 

 

Men Assa du

 

Det var jo

 

 

HELT

 

JÆVLIG!

 

 

 

 

Monicha

 

 

 

 

JÆVLIG!

 

 

FY FAEN!

 

 

 

For et helvete det

var for deg!

 

 

 

Du ASSA!

 

 

For ei dame!

 

 

Ble så glad i deg!

 

 

Jeg savner deg

 

Savner deg

 

 

MASSE!

 

 

 

Hun ble stille en liten stund før hun sa

 

 

Kom! 

 

 Vi må inn fra dette møkka regnet

 

 

Ikke verdt å røyke i det engang!

 

 

da er det ille da! 

 

Inne i lobbyen tok hun en rullestol

 

 

SÅNN!

 

 

sa hun 

 

Å dro stolen ut på gulvet

Akkurat som i gamle dager

 

Monicha! 

 

Hun smilte med hele kroppen, 

Hoppet opp og ned

 

 

Sett deg oppi da

Hun viftet med armen

 

Sett deg ned,

jeg kjører deg opp igjen! 

Og gjennom den tomme lobbyen

nede i

sykehusgangene

Sprang hun i

sikk sakk med meg

I rullestol

Akkurat slik vi hadde gjort det før,

Etter at sykehuset hadde gått til ro.

 

 

Og det var bare meg og henne…

 

i hele verden

 

♥️

 

 

Hvoooor skaaaal jeg kjøøøre deeeeg???

 

 

ropte hun

 

 

BEVERLY  HILTON HOTELL!!

 

 

 

ropte jeg mens jeg strakte armene i været

 

akkurat slik vi hadde gjort det før

 

 

Vi stoppet brått da det kom to leger ut av heisen

Alvorlige 

 

I hvite frakker, 

 

Og med nesa i sky

 

Så trillet hun meg fornuftig inn i heisen før vi brøt ut i braklatter der inne.

 

Åh Monicha!

 

 

Du har ikke mistet det!!

 

 

Du er akkurat den samme!

 

Savner deg altså 

 

Savner deg

 

MASSE!

 

 

Sa hun å kysset meg på kinnet,

 

Savner dette,

 

Savner å være ung og gal igjen!

 

DU?

 

Jeg kunne fått sparken!

 

Pøh!

Svarte jeg

 

Det er jo sånne som

DEG!

 

de må ansette flere av! 

 

Det er jo

 

DETTE!

 

som er 

helsebringende 

Tross alt! 

 

♥️

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg