TUMOR I HODET

 

Ja vel…

Lykken over at alle prøver var fine varte i ca 12 timer

Da jeg våknet fikk jeg beskjed om at jeg måtte ta en ny MR av hodet, da de hadde funnet en utposning som måtte sjekkes nærmere

“Ikke vær redd før vi vet noe mer” sa de

Ikke vær redd

Jeg ble sittende å lure på hvordan dette ville være for andre mennesker

selv synes jeg veldig mange er lettskremte over filleting

og at jeg selv ikke bryr meg om noe som helst

Ikke før jeg vet det er noe å bry seg om iallefall

Jeg har selvfølgelig skjønt at det er jeg som ikke er normal, at det ikke er normalt å være nummen til sånt

eller nesten apatisk

sikkert fordi det har skjedd så mye med meg og kroppen min at jeg har meldt meg litt ut

skrudd av følelsene rett og slett

og at det er høyst uvanlig å ikke bli redd

ikke vær redd

jo

Nå ble jeg redd

selvfølgelig ble jeg redd

hva med barnet mitt tenkte jeg

Skal jeg dø 

skal jeg ha kreft nå

er det det som er det neste

kreft i hjernen

skal jeg bli helt surrete i hodet og ikke kjenne igjen mine nærmeste som en annen dement person?

også håret mitt..

skal jeg miste håret mitt

ja, jeg vet det

det er tullete

men det tenkte jeg faktisk på

i en verden hvor jeg tenkelig kunne ha kreft i hodet, så ble jeg nesten mer redd for å miste håret enn å miste livet..

Det er lov å le

Etter vel gjennomført MR ble de tre timene det var å vene på prøvesvar nesten de lengste i mitt liv

jeg ville ha et svar

men samtidig ikke

å tenk om jeg ikke hadde blitt innlagt nå

da ville de aldri oppdaget dette

er alt så tilfeldig?

er det så tilfeldig, at ting bare kan spre seg uten at vi merker det?

Da de tre  timene endelig var gått kom det en lege inn til meg

” nå skal du høre, sa han å satte seg ned i en stol ved sengen min.

“vi har funnet en tumor i hodet ditt”

Det sank i meg

” Denne er godartet, men vi må følge med på den, og den må scannes på nytt igjen senere”

Jeg vet ikke

men jeg må lete lenge og vel før jeg kan huske å ha kjent på en sånn lettelse før noen gang

 allikevel ble jeg litt irritert

 ” Det var godt”

svarte jeg

“men ikke se så alvorlig ut neste gang du kommer med en gledelig nyhet” 

 

Men dere! 

heldigvis

ingen kreft

ingen død

og du

jeg får beholde håret mitt

😂

5 kommentarer
    1. Å kjære vakre, vene deg, jeg merker at jeg nesten var med deg, i ventetiden, i beskrivelsen. Utrolig tapper er min projeksjon ! Ble veldig opptatt av du kjente på en slags “ro” (?) da du fikk beskjed om MR. Vet at jeg hadde svimt av :-O
      Jeg tenker ikke at tankene på mulige scenarier var rare, du beskriver så fint hvordan dette var for deg. Tusen takk for at du velger å dele dette sårbare med meg/oss. Stor klem 💚 og gode ønsker videre. Hilsener

      1. Åh så kjekt å høre! 🥰
        Nå måtte jeg sjekke selv, har ikke vært så opptatt av blogglisten, men det er jo selvfølgelig fint når en kan nå ut til så mange som mulig! 🥰
        God helg til deg! 😊

    2. No e det vel ikkje meir elende som kan råke deg, kjære Monicha! Og at du greier å ta det eine etter det andre med slik fatning og ro-det tek eg av meg hatten eg ikkje he- for.
      Snille deg – no sender eg deg ein klem og ønsker deg fortsatt styrke til å stå i alle livet sine utfordringar.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg